Autor: 021

Novi Sad
24.11.2019.
19:21 > 19:22
Novosadska policija privela je 28-ogodišnjeg muškarca koji je osumnjičen da je 21. novembra na Bulevaru patrijarha Pavla, na ulici, dva puta ošamario devojku.
  • Podbarac

    27.11.2019 18:04
    Da pojasnim Zakon
    Postoje tri čalan Krivičnog zakoan koaj se odnose na "neovlašćeno" snimanje ili snimke:

    Član 143 - Neovlašćeno prisluškivanje i snimanje

    Delo postoji ukoliko predmet snimanj je onaj "koji mu nisu namenjeni", tj. ne snimate svoj razgovor sa nekim, ali tuđi snimak dajete trećem licu. Znači sebe i svoje razgovore snimate koliko hoćete.

    Član 144 - Neovlašćeno fotografisanje

    Ukratko - "ko neovlašćeno načini fotografski, filmski, video ili drugi snimak nekog lica i time osetno zadre u njegov lični život"

    Dakle, snimak na javnoj površini ili javnom mestu, npr. sportska hala, nije "osetno zadiranje u lični život", druga stvar je ako nekoga snimate u WC-u ili bilo gde, gde postoji "privatnost" - ulica, saobraćaj, koncert, park... itd. nisu "privatni" prostori, daklem, nema ni dela.

    Potreban i uslov "osetno zadiranje"!

    Član 145 - Neovlašćeno objavljivanje i prikazivanje tuđeg spisa, portreta i snimka

    Ukratko - "bez pristanka lica koje je prikazano" ili "bez pristanka drugog lica čiji se pristanak po zakonu traži i time osetno zadre u lični život tog lica"

    Ovo je praktično delo objavljivanja ili ličnog snimka (npr. neko sebe slikao, pa vi to objavite) ili ste snimali npr. nečiji razgovor (Član 143 - znači ne svoj). Ili se odnosi na dela iz "Član 144 "neovlaščeno fotgrafisanje", snimak koji "osetno zadre u njegov lični život" - tj. nečiji snimak iz javnog WC-a, ili kroz prozor njegovog stana, a on se "ponaša".

    Potreban i uslov "osetno zadiranje"!
  • Podbarac

    27.11.2019 17:08
    @zakon kaže - treba ga menjati
    "audio ili video snimak se neće uzeti u obzir ako snimana osoba nije o tome obaveštena. znači ništa od dokaza" - Nije tačno. A i ukoliko (nekompetentno ili korumpirano sudstvo) to i usvoji, kontratužba, izuzeće sudije... i naravno "YouTube"!

    To je za tzv. "privatne snimke" - snimak sa javne površine, nije dakle privatan snimak. Naravno da osoba koja je snimana može da bude tužena, ali nema osnove - znači ništa od toga.

    U suštini to je pokušaj kriminalaca (ali i nekih drugih) da vas spreče da ih slikate na ulici ili npr. na parkingu dok vam obija kola ili u vašem stanu.

    Znači samo tamo gde postoji pravo na "privatnost" postoji i obaveza da obavestite nekog da snimate - ne i da vam da dozvolu! Što je još jedno "preteće" tumačenje ovih koji ne bo da ih snimaju.

    Znači, deco i građani - snimajte sve marifetluke na ulici i na svim javnim mestima - niko vam ništa ne može. Tolko.
  • zakon kaže

    27.11.2019 13:45
    treba ga menjati
    evo i zakona: audio ili video snimak se neće uzeti u obzir ako snimana osoba nije o tome obaveštena. znači ništa od dokaza jer onaj ko je snimao može u zatvor po zakonu ako ga ovaj tuži. kod nas je sve naopačke.uđe ti lopov sa nožem da te opljačka i ubije i ti ga braneći se ubiješ i najmanje 5 godina. nema šanse na samoodbranu. u inostranstvu dođe policija i napravi zapisnik i to je sve.
  • .

    27.11.2019 00:53
    /
    Snimak ne vredi kao dokaz ako snimljena osoba nije obavestena da se snima, odnosno ako na mestu nije istaknut natpis da se nalazi pod video nadzorom, sto je sasvim normalno i na zapadu.
  • Krcko

    26.11.2019 21:58
    Kako god, snimak uvek vredi kao dokaz jer pokazuje istinu (bar to što je uhvaćeno na njemu).
  • @Krcko

    26.11.2019 19:12
    Vredi mozda u Americi, ovde je zakon nedorecen po tom pitanju, pa se zato i situacije tretiraju kojekako
  • Krcko

    26.11.2019 14:56
    Ne mogu da poverujem da ima ljudi koji ne kapiraju da je snimanje dozvoljeno i da vam ne treba nikakva dozvola. Kako god da je načinjen snimak, vredi kao dokaz.
  • coravo oko

    26.11.2019 12:59
    To sto se nesto desava na javnoj povrsini vam ne daje za pravo da iz stana snimate sta god hocete, jer niste sluzbeno lice zaduzeno za to
  • Sofija

    26.11.2019 12:11
    @???
    Jeste i ide se ako se prijavi.
    Do sada se ni za kakvo šamaranje, pljuskanje ili već kako komentetori ovde "tepaju" nasilju nije snosila nikakava odgovornost.
  • Podbarac

    26.11.2019 11:41
    Tako treba
    Tolko o tome.

    A što se tiče snimka - jel se sme ili ne - snimak je javne površine, i apsolutno nema veze ko je i kako je snimao i koga je snimao i da li je taj "dozvolio" - sve na javnoj površini je daklem i javno. Tačka.

    Tako da ne može ni policija da vas spreči da je slikate, sem ukoliko ne postoji istaknut znak zabrane snimanja objekta. Ono što Policija može da uradi je da izvrši identifikaciju snimatelja, da zatraži uvid u snimak, ali ne i da ga oduzme ili spreči njegovo objavljivanje. Doduše, može da vas zamoli za "diskreciju" ako je u toku "akcija". I to je sve.

    Isto tako vi ne morate da obaveštavate nekoga da se snima, ukoliko ga snimate u svojoj kući - vaše pravo je da tu snimate šta i kada hoćete. Da li će sud to prihvatiti u dokaznom postupku je druga stvar, ali nema posledica po snimatelja... Tolko.
  • @Maja

    26.11.2019 10:49
    Bome ti ne znas razliku izmedju pljuske i samarcine
  • Zdravko

    25.11.2019 23:50
    Da se objavi na kojim ulicama je dozvoljeno samaranje devojaka ne ovako da ljudi ni zasta idu u zatvor!
  • Maja

    25.11.2019 22:07
    Slažem se

    Bome je ovde snimak ovde sasvim zadovoljavajućeg kvaliteta da se iz aviona vidi da joj je ovaj ( jelte isprovocirani) zavario šamarčinu ko vrata.Provociraju mene svakodnevno pa nikog ne udaram i ne vadim hladno i vatreno oružje.Ne ide,ajmo fino razlaz,ćao,zdravo.
  • Maja

    25.11.2019 20:06
    Što

    Nisam pravnik ali eto razumem da je to neovlašteno snimanje.Nije mi jasno zašto grad onda ulaže silne pare u kamere i zašto je ceo grad pokriven istim ako to na sudu ne vredi ništa i ako policija na osnovu tih snimaka ne može da reaguje?Ili vredi i može kako kome odgovara....
  • KLF

    25.11.2019 16:43
    I zaboravio sam - 'pravosudna presuda'! Urnebes!
  • @Marko

    25.11.2019 15:48
    Genije, ulica je javno mesto. Moze da te gleda i snima ko god hoce, koliko hoce
  • KLF

    25.11.2019 14:04
    'Snimanje je tajno ako se iz stana snimaju osobe na ulici'

    Pa ovo je šou!
  • Marko

    25.11.2019 11:08
    tajno snimanje
    Mislim da niste u pravu, snimanje je tajno ako se iz stana snimaju osobe na ulici, isto kao i kada bi se sa ulice snimalo u vasem stanu ili dvoristu a da se pri tome nema vase odobrenje. Jos na jednu stvar bi ukazao, krivicno gonjenje za nasilje po sluzbenoj duznosti da ali zatvarati ljude bez dokaza i pravosudne presude ne.
  • ???

    25.11.2019 10:30
    Koliko puta zena osamari muskarca jer je rekao nesto bezobrazno, jel to nasilje, ide li se u zatvor.zbog toga?
  • Sonja

    25.11.2019 09:45
    Krivično gonjenje
    Pojedinci očigledno nisu upoznati sa važećim zakonima Republike Srbije, nasilnik itekako može da se goni po službenooj dužnosti i bez svedočenjažrtve!
  • BRE!

    25.11.2019 09:12
    Pravda za muškarce!
    A da je ona njega ovako ošamarila ne bi bilo ni snimka ni vesti ni privodjenja zbog šamaranja. Ne podržavam ono što je lik uradio, ali mislim da se treba jednako odnositi i prema muškom i prema ženskom nasilju. A Vasa je, inače, potpuno u pravu.
  • Silver

    25.11.2019 09:02
    A sta ako je zena nasilnik fizicki i verbalno a muskarac neuzvraca dali je tako nesto krivicno delo i takva osoba zasluzuje zatvor
  • @Vesna

    25.11.2019 08:46
    Vidi se po broju ubijenih i prebijanih žena kako nam dobro ide sa zakonima. Nego, jel ima neki poseban razlog zašto sebi daješ žensko ime u komentaru iako je jasno da si muškog roda (neću reći muško), jel nekad i žensku odeću nosiš? Nije sramota, samo je ružno kad u isto vreme mrziš te iste žene.
  • :/

    25.11.2019 08:39
    -
    Kao nekome ko je doziveo nasilje od strane devojke, u celoj ovoj prici mi samo smeta cinjenica da se nista od ovoga ne bi desilo da je ostecena strana muskarac.
    Nit bi devojka bila uhapsena, nit bi komentatori ovako zdusno branili neku "Vasojku" koja bi branila postupak devojke.
    Osim toga, sve ok. :)
  • @Justicija

    25.11.2019 07:31
    Ovo NIJE neovlašćeno snimanje. Pokušajte ponovo..
  • Vesna

    25.11.2019 07:23
    @Maksa
    Citaj pazljivo, (krivicno delo ne sme biti isprovocirano) to znaci da te niko ne sme naterati nekom radnjom da pocinis krivicno delo. Novi zakon sa svojim nedorecenostima je upravo to dozvolio zenama. Dovoljno je da zena ili neko, prijavi policiji da vrsis nasilje u porodici i ti bivas odmah zatvoren a pristup toj osobi se zabranjuje, sve to bez ikakvog dokaza. Tako traze feministicki pokreti pa im se izaslo u susret clanom zakona. Ti si od svih ucesnika u prici izgleda najgori nasilnik jer bi tukao i zbog drugacijeg misljenja.
  • Maxa

    25.11.2019 02:11
    @Vasa
    @Vasa

    Evo, mene je tvoj gnusni i glupi komentar isprovocirao .
    Po tvom sistemu vrednosti, ja sada imam apsolutno pravo da te unakazim od batina.
    Jel tako ?
  • Justicija

    24.11.2019 23:21
    Sumnjalo
    Jan-zar vi sve prihvatate zdravo za gotovo kad vam kazu da je ili nije po zakonu,pogledajte pojam,,neovlasceno snimanje,, zar vam nije radila logika kako str vi krivi a ne lopov,kako moze biti neovlasteno ako je nadzorna kamera u poslovnom prostoru namenjena upravo za takve razloge,zbog cega bi je inace drzali-da snimate sta i koga?
  • Urke

    24.11.2019 23:13
    Jezik kao ubica
    Nekontrolisan jezik, nekada ostavlja vece traume nego samar. Zbog dukackog jezika ljudi su isli i idu u zatvor, u zatvoru te lincuju zbog dugackog jezika, mafija likvidira zbog dugackog jezika. No muskarac je duzan da postuje zenu kao i ona njega ali kada se izgubi racio, sve je uzalud.
  • Jova

    24.11.2019 22:44
    Za šamar bar tri meseca zatvora pa ti nastavi da šamaraš
  • @Sto

    24.11.2019 22:16
    To je lokal, a ovo je ulica. Jos ako na ulazu u lokal nemas obavestenje da je pod video nadzorom, dzaba ti snimak.
  • Marlon Brando

    24.11.2019 21:50
    NN
    Raduje me vest sto je nasilnik uhapsen ali ne mogu da razumem ostecenu devojku sa snimka!? Ovo da dozivis i ne odes u policiju da prijavis napad je vrhunac gluposti.
  • Sto

    24.11.2019 21:25
    Jan
    Ni da mu je mrtvu majku opsovala nije smeo tako da reaguje. Za svaku osudu je. Ali za ovog Vasu, coveka mislim da niste razumeli. Da to nije dokaz na sudu, mislim da je u.oravu, sve dok devojka ne pristane da ga tereti. Meni je lopov obio lokal, uzeo pazar i pokupio pice. Lokal od 25 kvm je pokriven kamerama visoke rezolucije i snimljen je. Cak mu se i videlo da nema zub, koliko je snimak bio dobar. Skinuli smo snimak i odneli u policiju. Znaju ga po imenu i prezimenu i znate li sta su preduzeli? Nista. Komentar je bio tipa: ovo nije dokaz, neovlasteno ste ga snimili.
  • haha

    24.11.2019 21:13
    Mislis Vaso, da ga je tako "isprovocirao" neko duplo veci i jaci od njega, ko sto je on od zenske osobe, da bi isto tako lupao samare, jer je, siroma, isprovociran?
  • @Slažem se

    24.11.2019 20:56
    Prijava nije nikakav dokaz. Snimak, uz jos ponesto (npr. iskaz, lokaciju mobilnog, itd.) itekako jeste.
    Takodje, los snimak moze da bude za medije, a za sud izvnorni, boljeg kvaliteta...

    p.s. To sto oboje znaju da "napadnu" nije razlog da se ne umesas i zaustavis nasilje tj. da sud ne kazni nasilnika, civilizacijska (a cesto i profesionalna) obaveza je pomoci bolesnim.

    Da razmisljas zdravorazumski, sve ovo bi ti bilo jasno u startu, ali sta je tu je, nikad nije kasno, potrazi pomoc i sve ce biti ok.
  • Nikola$

    24.11.2019 20:43
    Ovako
    Osoba koja digne ruku na zenu moze biti svasta...ali muskarac sigurno nije!!!
  • @vasa

    24.11.2019 20:27
    ". Posebna stvar je sto krivicno delo ne sme biti isprovocirano, ovde vidimo ali ne cujemo reci koje su izazvale reakciju muskarca."

    Zar je zrtva opet kriva?
    Niko NE SME DA TE PIPNE, TACKA!
    Vi sto zelite da pravdate batinanje provokacijom, vi ste najgori.
    Verovatno je tata malo tukao mamu, pa razumete situaciju.
    Isprovociralo ga sto nije napravila ruckak.
    Ma ajde bre, tutanj.
  • Slažem se

    24.11.2019 20:19
    @Vasa
    Naravno da ste u pravu.
    Broj minusa predtsavlja zaluđenu masu, raju dirigovanu društvenim mrežama.
    To pokazuje diktata vladara sveta i koliko je narod spreman na osnovu medijkse predstavke da osudi i rastrgne čoveka. Žalosnu budućnost društva skraćene pameti i vernog manipulacijama.
    Naravno da njegov postupak nije u redu.
    Samo, većina iskusnih ljudi zna za bolesne odnose u parovima, gde kada se vi umešate u međusobnu tuču, oboje vas napadnu šta se mešate.
    Medijski snimak lošeg kvaliteta nije nikakva dokaz.
    Dokaz je samo bolesne želje za lajkovima i d asnimatelj negde bude u centru pažnje.

    Pravno je sve to nula na sudu, bez prijave oštećene.
  • @Vasa

    24.11.2019 20:04
    Ne čuješ reči koje su isprovocirale siledžiju?
    Sve da je bila najodvratnine bezobrazna i vulgarna nema pravo da je šamara!
    Ne dopada mu se šta čuje, okrene se i ode!
    Sram te bilo!
  • Армаггедон

    24.11.2019 20:03
    Васо
    Иди негде лечи се мајке ти,шта год да му је рекла није вредно шамара.Потражи стручну помоћ пошто евидентно имаш неке фрустрације.
  • Vaso

    24.11.2019 20:01
    problem
    Vaso je nasilnik u nastajanju. Ttebalo bi preventivno hapsiti ovakve koji podrzavaju nasilje kao sto je vasa
  • Vasa

    24.11.2019 19:51
    Smnjivi dokazi
    Sumnjiva krivicna prijava! Videosnimak loseg kvaliteta i sumnjivog porekla bez upozorenja na javno snimanje i emitovanje, nije uverljiv dokaz.
    U mnogim ozbiljnijim krivicnim delima to isto tuzilastvo odbacuje ovakav dokaz, uz silna nerazumna i neprihvatljiva objasnjenja.
    Zauzmite vise jedinstven stav oko validnih dokaza, koje jednom prihvatate drugi put ne prihvatate. Posebna stvar je sto krivicno delo ne sme biti isprovocirano, ovde vidimo ali ne cujemo reci koje su izazvale reakciju muskarca.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna